Z briefu projektowego Tomka wynikało, że deska ma być ukierunkowana na landsurfing, czyli umożliwiać styl jazdy przypominający surfowanie. Jej dłuższy wariant miał potencjał do tego, by być tzw. longboardem, na którym zwykle osiąga się dużo większe prędkości niż w przypadku klasycznych, krótszych deskorolek. Planując prace nad truckiem do nowych desek LONGWAVE założyliśmy etap testowania rozwiązań dostępnych na rynku. W tej fazie zauważyliśmy jedną wspólną cechę – wszystkie przetestowane trucki nie pozwalały cieszyć się jazdą z większymi prędkościami. Wynikało to z ich konstrukcji – były bardzo chybotliwe i posiadały dużą skrętność. Wyzwaniem stało się takie zaprojektowanie nowego rozwiązania, by zapewnić użytkownikowi coś więcej niż tylko odwzorowanie ruchów typowych dla surfowania. Naszym celem stało się stworzenie systemu, który umożliwiałby przełączanie się w tryb pracy, pozwalający na osiąganie większych prędkości na odpowiednio sztywnej konstrukcji.